Érdekes kutatásnak lehetünk olvasói a mai nap folyamán, ugyanis megnézzük, hogy miért jó játék a Fortnite, ha jó játék egyáltalán, miért játszanak vele a mai napig olyan sokan, meg úgy általánosságába górcső alá vesszük magát a műfajt, amit leginkább képvisel.
Kezdjük az elején, és hihetetlen szokásomhoz híven ismét már a cikk kezdetén ellövöm a poént, arra a kérdésre, hogy jó játék-e a Fortnite? A válaszom pedig az, hogy ez szubjektív.
A Fortnite, mint játék, és mint a Battle Royal egyik nagyágyúja 2017-ben jelent meg az Epic Games gondozásában, ami már alapból gólhelyzetbe helyezte a programot, ugyanis az Epic már akkor egy híres vállalat volt az Unreal Engine, meg úgy a Microsofttal kötött szerződése által, tehát mondani se kell elég nagy hátszele volt a cégnek... mármint pénzügyileg. Így egyértelmű volt, hogy ha nem is hosszútávon, de egy ideig biztosított a siker, már csak ugye a név miatt is, hisz egyértelmű, ha mondjuk egy újraírható CD-t akarnának nekünk eladni, de a Rockstar Games, a Naughty Dog, vagy a Santa Monica stúdió nevével fémjelezve, önként és dalolva is kifizetnénk a 21 ezer forintot, itt jegyezném meg, hogy a nagytescoba 199 darabja. Na, de ez nem a reklám helye, menjünk is tovább.
A siker maradt, ugyanis a Fortnite, mint játék elérte azt a közönséget, akit valószínűleg el is akart érni, és ez nem volt más, mint a fiatal korosztály, hisz valljuk be szerintem elég nagy fétise lehet egy olyan embernek, aki huszon-harminc éves korára annak örül, hogy a tizenéveseket levadássza egy játékban. Itt megint egy kis megjegyzésbe szeretném írni, hogy nem arról van szó, hogy néha, vagy kipróbálás szinten, vagy khm... megélhetési szempontból játszik vele az ember, mert van ilyen is, sőt férfiasan bevallom, én is kipróbáltam el is zsibbasztotta az agyam 1-2 óráig, majd köszöntem szépen el is felejtettem.
Forrás: epicgames.com |
Szóval, rakjuk össze azt a 200 millió többnyire 12-16 éves fiatalt, ültessük be a játék elé a haverokkal és ennyi, voálá, kész a csoda. Nincs külvilág, nem kell gondolkodni, csak menni kell és lőni egymást, hisz ezeket a fiatalokat hiába ültetnéd le például egy The Last of Us elé, vagy egy Bioshock: Infinite elé a sztorit egyik sem biztos, hogy értené, csak arra emlékezne a játékból, "jaa... hogy meg kellett ölni már a nagy izét", "ki a fene az az Abby?" Meg "azta micsoda grafika." Apropó, itt hívnám fel a GTA Online-osok figyelmét, hogy valaki emlékszik egyáltalán arra, hogy mi volt az az igaz "nem túl erős", de sztori a GTA 5-be? Szerintem ugyan csak kevesen tudnának rá választ adni.
Ez persze idővel kialakul, ahogy felnő és komolyodik az ember, na de nem akarok pálcát törni senki feje felett, sőt azt se mondom, hogy nincs olyan mai tizenéves, aki mélyebben át tudja élni egy játék történetét, mint például a felnőttebb generáció, és mégis Fortniteozik. De az esetek többségében ez a mérvadó ezen játékosok körében, ami nem baj, hisz kikapcsolódás szempontjából, vagy elhülyéskedni jó móka. Ugye még a felnőtt ember is beül néha a moziba megnézni egy agyatlan vígjátékot, aztán megy tovább, vagy játszik ehhez hasonló játékokkal egy bizonyos szintig.
Na de, térjünk is rá arra, hogy a Fortnite mégis miben másabb, mint a Battle Royalos társai?
Erre roppant egyszerű a válasz, mindig tudnak tartalmat és valami újat belevinni a játékba, amiért hatalmas piros pont jár nekik. Tehát így a végéhez közeledve a Fortnite nem egy ördögtől való alkotás egy bizonyos szintig még nem is mondanám károsnak, viszont érdemes odafigyelni a mértékre. Amelyik célközönséget meg akarta hódítani, meghódította, sőt már régen szintet is léptek vele, hisz egy egész kultúra alakult ki körülötte.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése