2021. január 25., hétfő

Az Among Us jelenség!

Emlékeztek annó az iskolában arra a játékra, aminek az volt a neve, hogy "Detektív"? Ha nem, akkor lehet már én vagyok öreg motoros, vagy arra felétek nem volt népszerű ez a játék. 

Röviden és tömören annyi volt a lényege, hogy egy kisebb tömeg összegyűlt, majd az aktuális "játékmester" (még jó, hogy már akkoriban is létezett ilyen szó) kiválasztott két embert, az egyikőjük volt a gyilkos, a másikuk pedig a detektív. Utána mindenki körbe-körbe járkált egymás mellett, és a gyilkos akire rákacsintott, az 3 másodperc múlva összeesett és ez így ment addig, míg a játékos létszám engedte. (értelem szerűen annál hosszabb volt egy menet, minél többen játszottak.) A detektívnek pedig a tömegből kellett kiszúrnia a kacsingatós gyilkost. 

Ha nem sikerült és az utolsó "áldozat" is összeesett, akkor a gyilkos nyert, ha a detektív megállította a játékot, és felfedte a gyilkos kilétét, akkor nyomozónk nyert. Ja igen, a gyilkos mindenesetre tudta, hogy ki a detektív (az aktuális játékmester) megsúgta neki, így el tudta kerülni, hogy véletlenül rá kacsintson. Ez akár lehetett volna a Death Note  alapja is, kár hogy nem licenszeltük le akkor a jogokat, és halál lista helyett Yagami Light a puszta kacsintásával lett volna képes ölni. Elég is volt szerintem ennyi bevezető, a lényeg a lényeg, hogy 2018-ban picike kis módosítással elérhetővé vált egy online játék formájában, aminek a neve Among Us lett.

Ezt a játékot az InnerSloth nevű indie fejlesztő csapat hozta létre. A játékról annyit, hogy legénységi tagok bőrébe kell bújni, akiknek több feladatot is meg kell oldani, viszont az úgynevezett "imposztoroknak" akiket a játék automatikusan választ ki, több ízben szabotálni kell ennek sikerességét.

A játék, amit a közösség tett naggyá!

Az Among Us igaz, hogy 2018-ban indult útjának, viszont mondhatni elég népszerűtlen volt, majd 2020-ban, két évvel a megjelenés után jött az áttörés, hisz rengeteg streamer és youtubber hatására kezdett el több figyelmet kapni, egészen addig, míg mára elég "trendi" játéknak nem kezdett minősülni. A fejlesztőcsapat ezen felbuzdulva először bejelentett egy második részt, viszont ennek ötletét elvetették, annak reményében, hogy az első részt javításokkal tudják még élvezetesebbé tenni. Mint mondottam, az Among Us a játékos közösségnek köszönheti a sikerét, még inkább annak, hogy követni kell a trendet, ami futótűzként söpört végig mindenkin.

Elveszni a süllyesztőben?

Mindig jogos a kérdés, hogy a hirtelen felkapott játékok meddig képesek fent maradni, vagyis úgy mondanám érdekelni a közönséget? Az Among Us esetében már látható némi visszaesés, de még mindig rengetegen játsszák. A legnagyobb probléma, hogy jópofa ötlet, jópofa játék, de csak addig marad népszerű, míg a streamerek és a youtubberek saját hasznukra tudják fordítani. Sajnos ilyen a világ, ilyen a trend, amit a közösség megteremtett, azt el is pusztítja idővel, viszont láttunk már játékokat fennmaradni, mint a Counter-Strike, vagy a League of Legends, mondjuk e kettő esetében, azért több más dolog is közbejátszott a fennmaradás érdekében, de erről egy másik cikkben. Szóval, véleményem szerint az Among Us csak egy "idényjáték", ami sajnos, vagy nem sajnos idővel feledésbe merül mindenki számára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jó játék a Fortnite? Avagy, út a Battle Royalba!

Érdekes kutatásnak lehetünk olvasói a mai nap folyamán, ugyanis megnézzük, hogy miért jó játék a Fortnite, ha jó játék egyáltalán, miért ját...